PITA is een beslisondersteuning product dat voorspelt of chemotherapie bij alvleesklierkanker bij een patiënt zal aanslaan of niet. Daarnaast wordt de ernst van de bijwerkingen voorspeld. Deze individuele informatie stelt artsen, in overleg met patiënten, in staat om een gepersonaliseerd behandelplan op te stellen. Het resultaat is een hogere kwaliteit van leven als gevolg van minder onnodig lijden door behandeling die ineffectief blijkt en betere gezondheidsresultaten door direct te kunnen starten met een andere behandeling die mogelijk wel effectief is.
In dit project gaan we samen met Health2Market kijken naar de waarde propositie en het commercialisatieplan. Beide zijn van groot belang voor markt adoptie, een doorslaggevende factor voor een succesvolle marktintroductie. Concreet gaan we de volgende zaken opstellen en valideren in de praktijk:
- Waarde propositie
- Mogelijke commercialisatie trajecten
- Best passende commercialisatie traject en plan om dit uit te voeren
De deliverables zijn bovengenoemde zaken, gevalideerd met eindgebruikers (oncologen en patiënten).
Naast dat wij vanuit Omnigen en Health2Market hier mee aan de slag gaan is het betrekken van mensen uit de praktijk zoals genoemd van essentieel belang. We zullen dan ook contact hebben met artsen, patiënten en andere betrokkenen in het behandeltraject van alvleesklierkanker. Naast strategische inzichten voor onze marktintroductie hebben bovenstaande activiteiten ook als effect dat de medische community betrokken is bij de verdere ontwikkeling van PITA. Deze binding is ook van grote toegevoegde waarde voor onze latere marktintroductie.