Op deze locatie mag er gewerkt worden met oude lakken.
De klassieke auto ervaring van de directeur van Oldtimer Service Eastend gaat ver terug. Zijn eerste klus was toen hij 17 jaar oud was, sinds die tijd heeft hij de geur van olie en smeer al in zijn bloed.
Klassieke auto verzamelaars, collectors zijn mensen met een passie en een verslaving – het geluid, het gevoel, de wind in je haren – ze houden van auto’s die gemaakt zijn met blote handen. Jaguar E-types, oude Porsches, MG’s Packard’s, Het is belangrijk dat dit cultureel erfgoed behouden blijft.
Gewone autospuiterijen mogen niet werken met oude lakken maar autolakken gebruiken op waterbasis.
Nu klassiekers steeds meer geld waard zijn is het belangrijk voor de waarde en eventuele verkoop van de klassieke auto dat de buitenkant die het meest gezien wordt in perfect originele staat is. Auto’s die bij Oldtimer Service Eastend vandaan komen krijgen geregeld van de taxateur het predikaat excellent spuitwerk
Sinds 3 jaar is het economisch zeer verantwoord om bijvoorbeeld een E-type te restaureren. Naast particulieren weten ook gerenommeerde restauratie bedrijven en handelaren de weg te vinden naar het Hoge land.
In de werkplaats van Oldtimer Service Eastend werken meer restaurateurs, naast het strakmaken en een top autospuiter zijn er ook een Plaatwerker, een monteur en 2 traniee’s aan het werk.
Het werk van het bedrijf is niet onder de radar gebleven. Klanten hebben met hun auto’s diverse concoursen gewonnen. En voor deze klanten die hun auto zien als een beleving werkt Oldtimer Service Eastend het liefste. Ze doen het grotendeels samen met de klant. De klant hoeft niet aan het werk maar kijkt wel wekelijks en in ieder geval maandelijks mee in de restauratie van zijn of haar klassieke auto. Ze bespreken de voortgang, de uren en de resultaten en de klant beslist en Oldtimer Service Eastend adviseert. Werkte Oldtimer Service Eastend in het verleden nog 50% voor andere restaurateurs en handelaren, nu werken ze voor 70% voor particuliere verzamelaars.
De huidige auto’s zijn een originele mercedes ponton uit 1955. Waar op dit moment druk naar gezocht wordt is de originele bekleding zodra deze er is zal de auto eind van de lente gaan rijden. Loop je verder in de werkplaats dan zien je een MGVA. Een zeer exclusief model uit 1937 met hout en van de firma Tickford, ze misten nog 1 glas maar ook die is deze week gevonden, op verzoek van de klant zijn er veiligheidsgordels gemonteerd in de auto. Dan een uniek project; de Porsche 356 uit 1957. Er zit veel plaatwerk reparatie aan omdat de koets in vergaande staat was. Een Nederlandse Barnfind. Oldtimer Service Eastend weet dat er nog meer unieke auto’s staan die gerestaureerd moeten worden en zoekt nog liefhebbers voor unieke projecten, waaronder een aantal bijzondere Mercedessen, In mei gaan ze ook weer starten met de opbouw van een bijzondere mercedes, een 380K. Uit 1936. Dit is een uniek exemplaar omdat dit de eerste productie auto was met een compressor, de voorloper van de turbo.
Dan de brug naar het verhaal van de TR6 soms denken klanten dat ze alleen exclusief auto’s doen. Dat is niet zo ze willen auto’s weer in originele staat terug brengen en daarbij is hun specialiteit spuiten met oude conventionele lakken, zelf het vooroorlogse cellulose lak kunnen zij nog leveren. Vorige maand hebben ze nog een prachtige mercedes 230E mogen doen voor een gedeelte dat bij een moderne spuiterij met watergedragen lak niet goed was overgespoten.
En zo zijn mijn mensen een mix van kunstenaars, detective’s, uitvinders en werktuigbouwkundigen. De mensen van Oldtimer Service Eastend hebben een passie voor elk detail, ze doen de planning samen.