Ga naar de hoofdinhoud
Vlag Europese Unie Deze projecten zijn mede mogelijk gemaakt door diverse fondsen van de Europese Unie.
Menu Sluit
Zoeken

Versterken afzetbevordering en visconsumptie Haring

Looptijd: van 2017-01-01 tot 2020-04-15

De consumptie van maatjesharing (Hollandse Nieuwe) concentreert zich al een aantal jaren op de oudere consumenten. De jongere generatie is qua consumptie niet verbonden met deze oer-Hollandse traditie. Tegelijkertijd is duidelijk dat de generatie Y, ook wel Millennials genoemd, wordt getypeerd als ‘foodie generation’. Een generatie waar gezondheid hoog op de agenda staat, waarvan:

- 80% wil weten waar hun eten vandaan komt en hoe het is geproduceerd;
- 75% graag nieuwe voedingstrends uitprobeert; en
- 51% fast food actief vermijdt.

Reden genoeg om de jongere foodie generation op een vernieuwende manier in contact te brengen met een gezond, duurzaam en smaakvolle ‘Hollandse Nieuwe Stijl’. Met een actieve promotiecampagne wordt de afzet van dit ‘paradepaardje’ van de Nederlandse vissector bevorderd.

Europa om de hoek

Europa om de hoek

Europa werkt samen met Nederlandse ondernemers, overheden en kennisinstellingen al vele jaren aan economische groei en oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Zo worden er in Nederland veel projecten mede gefinancierd met Europees geld om onze wereld mooier te maken.

Ben je benieuwd welke projecten zich bij jou om de hoek bevinden? Op deze website kun je honderden projecten bekijken uit de perioden 2007-2013 en 2014-2020. Voor de projecten uit de huidige programmaperiode (2021-2027) kun je op onze nieuwe website terecht.

 

 

 

raak geïnspireerd bekijk de fondsen